20.01.2010
Statut Dzielnicy Rembertów uchwalony.
Czy włodarze Rembertowa poradzą sobie w nowych warunkach?
Po ponad 7 latach od uchwalenia tzw. ustawy warszawskiej, która w miejsce ówczesnych stołecznych gmin (także Gminy Warszawa-Rembertów) przywróciła istnienie dzielnic, miejscy radni uchwalili w 14.01.2010r. statuty dzielnic, które regulować mają ich funkcjonowanie (źródło: Portalsamorządowy.pl).
Więcej na: http://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finanse/warszawscy-radni-uchwalili-statuty-dzielnic,1572.html
Tekst nadanego przez Radę m.st. Warszawy w dniu 14.01.2010r. Statutu Dzielnicy Rembertów ukazał się 20.01.2010r. w Biuletynie Informacji Publicznej:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/A3CDB66A-BCB5-46EC-99EB-76EF3777B934,frameless.htm
Opinia do projektu statutu przekazana przez Radę Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy dostępna jest tutaj:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/D20B5691-09A7-4EC0-8F16-909EFEC89068,frameless.htm
Jak twierdzi przewodniczący komisji statutowo-regulaminowej Lech Jaworski, dzięki uchwaleniu statutów dzielnic zakończono proces decentralizacji miasta, a dzielnice zostały upodmiotowione.
Mając to na uwadze, należy postawić pytanie jak włodarze Rembertowa radzą sobie z zarządzaniem Dzielnicą w warunkach decentralizacji zadań m.st. Warszawy? Czy w ogóle możemy tu mówić o "zarządzaniu"? Czy po wejściu w życie Statutu Dzielnicy umożliwią pracę w komisjach Rady Dzielnicy wszystkim radnym (od 8.10.2008r. uniemożliwiają pracę w komisjach trojgu radnym, m.in. Agnieszce Kądei ze Stowarzyszenia LEPSZY REMBERTÓW).
Odpowiedzi na niektóre z tych pytań szukał Arkadiusz Piotrowski - radny Rembertowa ze Stowarzyszenia LEPSZY REMBERTÓW już na początku procesu decentralizacji zadań w samorządzie warszawskim w artykule "Planowanie rozwoju lokalnego w dzielnicy". Zachęcamy do lektury.
Czytaj >>>